Het succesverhaal van een gedreven bouwleverancier
Meer dan een eeuw geleden startte het verhaal van een bouwleverancier met een missie. Gestart als bescheiden Zeeuws-Vlaams familiebedrijf groeide de onderneming algauw uit tot een handels- en productiemaatschappij van kwalitatieve bouwgrondstoffen, betonmortel, betonwaren en bouwmaterialen. Met als kers op de taart: de doe-het-zelfzaken. Het concern bestaat uit meer dan 45 dochterondernemingen. Die hechte samenwerking zorgt ervoor dat dagelijks de meest succesvolle bouwprojecten kunnen worden gerealiseerd.
Het verhaal van De Hoop Terneuzen is een verhaal met een rijke geschiedenis dat we alleen hebben kunnen schrijven dankzij een ijzeren wil, betrokkenheid van alle medewerkers door de jaren heen en innovatief ondernemerschap. Dat is ook te zien in ons beeldmerk.
Een krachtig beeldmerk
Er staat een anker afgebeeld met twee pijlen. De achtergrond van het beeldmerk heeft een blauwe kleur en wekt daardoor meteen vertrouwen op. Als totaalleverancier is ons concern ook al meer dan 110 jaar verankerd in de bouw.
Het verhaal achter ons beeldmerk gaat terug naar de bouw van het schip De Terneuzen II. De bouw leidde tot de ontwikkeling van een eigen ‘kantoorvlag’, zoals dat toen heette. Die vlag staat vandaag nog altijd symbool voor De Hoop Terneuzen. Hierbij symboliseert het anker traditioneel het begrip ‘hoop’, maar zeker ook het begrip ‘continuïteit’.
Het schip bestaat trouwens nog altijd. Na talrijke make-overs en nog meer eigenaren doet het nu dienst als pleziervaartuig.